2009-09-10

Sagan om den sjuka BX

Det var en gång, för länge länge sedan, i ett land lång långt härifrån, en prinsessa vid namn BX.
BX skulle egentligen vara i hovskolan emd alla de andra små prinsessorna och prinsarna just nu och ha idrottsdag. Men tyvärr hade hon dragit till sig en jobbig förkylning.
BX snöt sig i sin kungliga spetsnäsduk. Egentligen ville hon helst gå och lägga sig i sin kungliga himmelssäng och tycka synd om sig själv, men hennes rygg tillät inte det. Hon hade legat i sängen i nöstan ett och ett halvt dygn, och hennes stackars ömtåliga rygg skrek av smärta.
"Ack o ve" suckade den lilla prinsessan. "Jag har så fruktansvärt tråkigt." Hennes fader kungen tyckte inte om att se henne så, så han ringde i en liten silverklocka och genast kom den kungliga skrivaren springande.
"Vad önskar ers kungliga höget?" frågade han och bugade så att han nästan slog huvudet i de kungliga parkettgolven.
Snart ropades ett kungligt meddelande ut i alla delar av riket.

Från vår högt ärade majestät, er kungliga höghet konungen har detta budskap gått ut,
att den som lyckas få ers höghet prinsessan att le, får gifta sig med henne,
och får halva riket.


Jao ni, den här sagan är väl det slutgiltiga beviset på att jag har sjukt tråkigt..
Iaf, poängen: Någon som har några tips på vad jag kan hitta på? D:

Hoppas verkligen jag blir frisk till imorgon. Vill inte missa körövningen.

Med vänliga hälsningar
/Ers höghet prinsessan BX
Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera här ditt beblöjade mähä:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar: