2010-06-02

Ner med monarkin



LEVE KUNGEN!!

Jag har just kommit fram till att jag inte är mycket för monarki.
Varför ska våra skattepengar gå till kungafamiljen? De borde gå till något vettigt istället, skola till exempel.
Vad är egentligen kungens roll i samhället? Jo, jag vet, han är en förebild för Sverige, men om du frågar mig så är han en rysligt onödig och dyr förebild.
125 miljoner tjänar kungen varje år. Tänk vad mycket vettigt man kunnat göra för dessa pengar.

Nej, använd pengarna till något vettigt och låt kungen arbeta för brödfödan istället.
Åka runt i massa länder och skaka hand med viktigt personer är inte arbete, och deffinitivt inte värt den lönen.

Sen tycker jag oxå att Viktoria och Vesslan kan ta och gifta sig någon gång så att vi slipper allt tjat om deras bröllop. Visst, jättekul för dom, men dra inte in mig i det. Jag känner dom inte och är inte intresserad av att veta vad Viktoria ska ha för skor på sitt bröllop.
Dessutom drar även det allt för mycket pengar. Nöj sig med ett vanligt bröllop i en vanlig kyrka va?

Tro nu inte att jag har något emot kungafamiljen personligen. Jag tycker bara att de har en väldigt onödig position.
Är du av en annan åsikt så dela gärna den med mig.



/Den fastbundna feta lilla kvigan

Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera här ditt beblöjade mähä:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar: